تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/11/20 - 16:00
کد خبر: 157533

مسئول سازمان بسیج دانشجویی در دوره نخبه پروری شهید دیالمه مطرح کرد؛

درست نیست که به خاطر دسترسی به یک دستاورد سیاسی داخلی، از هر چیزی کوتاه بیاییم/ جزئیات دوره نخبه پروری سیاسی بسیج دانشجویی

درست نیست که به خاطر دسترسی به یک دستاورد سیاسی داخلی، از هر چیزی کوتاه بیاییم/ جزئیات دوره نخبه پروری سیاسی بسیج دانشجویی

در خوش‌بینانه ترین حالت می توان گفت سیاست خارجی که توسط دولت دنبال می شود قرابت زیادی با سیاست خارجی انقلاب اسلامی نیست و این شاید خوشبینانه ترین تفسیر از شرایط موجود باشد بلکه در برخی از رفتار ها این سیاست ها در تضاد کامل با سیاست خارجی انقلابی است.

خبرنامه دانشجویان ایران: دوره نخبه پروری سیاسی شهید دیالمه بسیج دانشجویی امروز در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در این نشست گفت: نخبه سیاسی باید خط شکنی کرده و جریان ایجاد کند که به نظر من این فاصله کم شده است و باید فاصله کوتاه آمدن های مصلحت اندیشی حفظ شود.

محمدودود حیدری اظهار داشت: نخبه سیاسی باید خط شکنی کرده و جریان ایجاد کند که به نظر من این فاصله کم شده است و باید فاصله کوتاه آمدن‌های مصلحت اندیشی حفظ شود.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی فعلی با سیاست خارجی انقلاب اسلامی قرابت زیادی ندارد تصریح کرد: کجای سیاست انقلاب اسلامی آمده در حالی که نکته قوت داریم از ضعف حرف بزنیم.

مسئول  سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به برخی از موضع گیری های دستگاه دیپلماسی دولت گفت: در خوش‌بینانه ترین حالت می توان گفت سیاست خارجی که توسط دولت دنبال می شود قرابت زیادی با سیاست خارجی انقلاب اسلامی نیست و این شاید خوشبینانه ترین تفسیر از شرایط موجود باشد بلکه در برخی از رفتار ها این سیاست ها در تضاد کامل با سیاست خارجی انقلابی است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور افزود: در صورتی که در منطقه دست بر‌تر ما کاملا مشخص است آن وقت در چنین موقعیتی از سیاست لبخند استفاده می‌کنند، کدام عقل سلیمی این را می‌پذیرد.

ودود حیدری ابراز داشت: نخبه سیاسی کسی است که انحرافی که در مسیر سیاست خارجی در مقابله با آمریکا اتفاق می‌افتد رصد کرده و راحت طلبی نکند بلکه با توجه به رهبر معظم انقلاب خطوط قرمز و مذاکره با دشمن را برای مسئولان تبیین کند.

وی ادامه داد: این درست نیست که به خاطر دسترسی به یک دستاورد داخلی سیاسی از هر چیزی کوتاه بیاییم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: هنر نخبه پروری سیاسی فهم درست از این مولود مبارک انقلاب اسلامی است که امام راحل با درجه حرارت خاص خودشان به ما دادند و باید با‌‌ همان درجه به نسل‌های بعد انتقال دهد.

ودود حیدری با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب شاگرد ویژه‌ای برای امام خمینی(ره) بودند گفت: برخی یاران دیگر امام بیشتر دوست دارند از امام آنچه را بسازند که آرزویشان بوده است و امام را آن گونه که می‌خواهند تعریف کنند.

وی افزود: بگذارید بگویند ما افراطی هستیم اما این برچسب مهم نیست و اگر توانستیم آرمان‌های انقلاب را به نسل‌های دیگر به درستی انتقال دهیم می‌توانیم بگوییم در جایگاه نخبه سیاسی قرار گرفته‌ایم که امیدوارم سطح دیدگاه ما در سطح دیدگاه امام راحل و حضرت آقا باشد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: هنوز که فیلم و عکس و صوت امام راحل وجود دارد برخی خاطرات خواب‌های عصرانه خود را که در تضاد با امام است مطرح می‌کنند و اگر امروز نخبگان سیاسی رسالت خود را به درستی انجام ندهند، نسل‌های آینده چرایی مبارزه با آمریکا را نمی‌فهمند.

حیدری یکی دیگر از وظایف مهم و اصلی نخبه سیاسی را انتقال صحیح و دقیق مفاهیم انقلاب دانست و گفت: نخبه سیاسی انقلاب باید بداند انقلاب را با شرایط و مفاهیم و در یک کلام با حرارت که دارد نه یک کلمه بیش تر و نه کمتر به نسل های بعد منتقل کند نخبه سیاسی باید انقلاب را آنچنان که هست و امام راحل(ره) به ما سپرده به نسل های بعد  برساند و نه آنکه از حرارت آن بکاهد یا بیفزاید. برخی انقلاب را آنچنان که دوست دارند و آرزو داشتند باشد ولی نبوده تفسیر می کنند و سعی می کنند خیالات و علایق خود را به نام انقلاب به مردم بشناسانند.

محمد ودودحیدری خاطر نشان کرد: مخالف نبودن و موافق بودن دو امر کاملا جداست که باید این مسئله را در خصوص فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای مذاکره مدنظر داشت چرا که مخالف بودن به معنی موافق نبودن نیست.

تشریح جزئیات دوره نخبه پروری شهید دیالمه

دوره آموزشی نخبه پروری شهید دیالمه به مدت دو سال برگزار می‌شود.

به گفته مسئولان این دوره؛ برگزاری این دوره در واقع لبیکی بود به فرمان مقام معظم رهبری که فرمودند امروز نخبه پروری سیاسی را در دانشگاه‌ها و مجامع مختلف علمی توصیه می‌کنم و در همین راستا دوره آموزشی نخبه پروری شهید دیالمه طراحی شد که به مدت دو سال برگزار می‌شود.

این دوره دو ساله دومین دوره خود را طی می کند که در دوره گذشته نیز 100 نفر از مسئولان بررسی و تحلیل بسیج سراسر کشور آموزش دیدند و در قالب این دوره حدود 20 نفر از اعضا پیشنهادی را مطرح کردند برای تشکیل مجمعی در راستا اهداف این دوره که به صورت تخصصی به نخبه پروری بپردازد و با نام مجمع شهید دیالمه شکل گرفت تا بتوانند هم از ظرفیت اعضای دوره گذشته و کادرسازی آن استفاده کنند و هم اینکه در طراحی دوره دوم آموزشی شهید دیالمه کمک کنند.

دوره نخبه پرروی سیاسی شهید دیالمه در دو قالب حضور و غیرحضوری به آموزش می پردازد که در دو کارگروه تخصصی سیاست داخلی و سیاست خارجی به آموزش افراد می پردازد.

در دوره حضوری افراد پس از آموزش و بازگشت به استان‌ها و دانشگاه‌های خود مطالبی را به صورت غیر حضوری نیز دریافت می‌کنند و هر کارگروه یک دبیر و مسئول مرتبط دارد که در واقع این افراد را حمایت می‌کند و پس از آن از آنان آزمون گرفته می‌شود.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top